Nopeaälyinen markkinoija hyödyntää Komarovin polvitaklauksen


Leo Komarovin kyseenalainen tuomio tiistain Venäjä-pelissä on herättänyt paljon keskustelua ja aktiviteettia netissä. Aiheesta on "Vainlätkäjutut" tehnyt kuva-arvoituksen Facebookiin (kuva vieressä), lisäksi Iltalehti on koonnut on hauskoja somesutkauksia ja netistä löytyy jopa video ”Hitler kuulee Komarovin polvitaklauksesta

Kun kansa on näin närkästynyt jostain ja meillä suomalaisilla on yhteinen puheenaihe, olisi tämä nopealle markkinoijallekin tilaisuus hyödyntää puheenaihe. Tämän on oivaltanut K-Supermarket Jakomäki, joka arpoo Komarovin ”polvitaklauksen” kunniaksi polvenkorkuisen pinon Grillipihvejä. Myönnetään, että mainoksen tyyli olisi voinut olla hieman houkuttelevimmin toteutettu (erityisesti kuva), mutta idea on loistava. Ehkä tämä vetoaa grillikansaan ja liittyy myös mainokseen, jota televisiosta tulee lätkäpelien välillä.






Facebookista löytyy myös Specsaversin oivaltava kommentti polvitaklaukseen:


Muistan samantyyppisen oivaltavan mainoksen vuodelta 2001, minkä Helsingin Sanomat julkaisi vastineeksi Berlusconin arvosteluun suomalaisesta ruuasta ja siitä etteivät suomalaiset edes tiedä mitä prosciutto on. Hesari julkaisi koko sivun ilmoituksen, missä sanottiin:  “ Prosciutto on kinkkuaNyt sen tietää 1,2 miljoonaa suomalaista. Riittääkö, Berlusconi?” Tämä oli sen verran vaikuttanut oivallus, että muistan mainoksen vieläkin, vaikka siitä on yli kymmenen vuotta . Tämä aihe on herättänyt myös kansainvälistä kiinnostusta, katso esimerkiksi artikkeli "The Prosciutto War" . Toivon lisää oivaltavaa ja ajankohtaista mainontaa! 

PS. Osallistu koulutuksiini ja workshoppeihin Mainonnan tehosta. Koulutuksia useilla paikkakunnilla! Koulutuskalenteriin tästä. 

Kommentit

Suositut tekstit