Nopeaälyinen markkinoija hyödyntää Komarovin polvitaklauksen

Kun kansa on näin närkästynyt jostain ja meillä suomalaisilla on
yhteinen puheenaihe, olisi tämä nopealle markkinoijallekin tilaisuus hyödyntää
puheenaihe. Tämän on oivaltanut K-Supermarket Jakomäki, joka arpoo Komarovin ”polvitaklauksen”
kunniaksi polvenkorkuisen pinon Grillipihvejä. Myönnetään, että mainoksen tyyli
olisi voinut olla hieman houkuttelevimmin toteutettu (erityisesti kuva), mutta
idea on loistava. Ehkä tämä vetoaa grillikansaan ja liittyy myös mainokseen,
jota televisiosta tulee lätkäpelien välillä.
Muistan samantyyppisen oivaltavan mainoksen vuodelta 2001, minkä Helsingin Sanomat julkaisi vastineeksi Berlusconin arvosteluun suomalaisesta ruuasta ja siitä etteivät suomalaiset edes tiedä mitä prosciutto on. Hesari julkaisi koko sivun ilmoituksen, missä sanottiin: “ Prosciutto on kinkkua. Nyt sen tietää 1,2 miljoonaa suomalaista. Riittääkö, Berlusconi?” Tämä oli sen verran vaikuttanut oivallus, että muistan mainoksen vieläkin, vaikka siitä on yli kymmenen vuotta . Tämä aihe on herättänyt myös kansainvälistä kiinnostusta, katso esimerkiksi artikkeli "The Prosciutto War" . Toivon lisää oivaltavaa ja ajankohtaista mainontaa!
PS. Osallistu koulutuksiini ja workshoppeihin Mainonnan tehosta. Koulutuksia useilla paikkakunnilla! Koulutuskalenteriin tästä.
Kommentit
Lähetä kommentti